23 maj 2016

Blå hyacinter i rabatten


Förra hösten planterade jag dessa blå hyacintlökar. Satte 8 stycken på två olika ställen i trädgården och ytterligare 4 stycken i en kruka som ställdes in i växthuset över vintern. 

Så här fina blev de som fick stå i rabatten! De som hamnade i växthuset ville sig inte alls. Blev små och förkrympta och blommade nästan "under jorden". Inte alls lyckat. Ska kanske tillägga att de haft påhälsning av någon som bökat runt i krukan - kanske en mus...!

Så till hösten blir det flera hyacintlökar ute i det fria! Kanske ett gäng rosa kunde passa....?

1 kommentar:

myrica sa...

Så fina dom blev, jag hade satt i bädd, för att jag visste inte vart jag skulle sätta dom, nu i våren så kom dom så fint, knasigt, jag har satt hur många som helst och dom flesta har ruttnat i löken, men inte dessa. Man ska ha tur oxå.
Önskar dig en solig dag
kram