23 augusti 2013

Mera böcker!



Några fler boktips!


Om Violet Rose som är på jakt efter den stora kärleken i 1890-talets Chicago. Om att som kvinna få lov att välja sin egen väg i livet trots omgivningens åsikter om hur man ska vara och leva.




Léon och Louise möts och förälskar sig under första världskriget, men tappar kontakten vid ett flyganfall. De lever sedan parallella liv i Paris tills de möts igen många år senare...


Visst är det härligt när man hittar en bra bok som man inte kan lägga ifrån sig?

Och fast den har tagit slut så vill man behålla den hos sig lite till...




2 kommentarer:

Käranån sa...

Tack för boktipsen! Jag läser Jo Näsbö-böcker, mord och ond bråd död, men ibland är det roligt att koppla av med en "vanlig" roman så jag ska se om jag hittar dina böcker. Ha en skön helg!

Min plats i solen sa...

Tack för boktips! Jag har inte hört talas om någon av dessa så jag ska allt ta och kolla nästa gång jag besöker biblioteket. :)

Kram på dig♥