04 juli 2011

Retro krukmönster


Var på loppis igår...

En stoor loppis...

Idrottsföreningen sålde massor av grejor mitt i den stekande solen...



Där fanns en sådan här kruka modell större...

Har av någon anledning fastnat för detta mönstret...

Det är vackert - lite annorlunda - lite retro inbillar jag mig...

Är det någon som känner till krukorna blir jag glad om ni vill berätta...




Men det blev ingen kruka - var inte i bästa skick tyvärr...

Ibland är det väldigt lätt att överse med just pga att det är så billigt...

Men skit har ju de flesta tillräckligt av hemma och behöver inte mera...



Blev bara två små påsar med garn och dylikt...

Tryckknappar, resårband och en virknål på köpet!


Nöjd med mina små inköp var det skönt att komma från den stekande solen och in i skuggan!

5 kommentarer:

Lisbet sa...

Tack ska du ha! Jag tycker ju om att måla och allt möjligt annat skapande, men tiden vill inte räcka till...

Jag tror det blir torgloppis för mig ikväll. Det ordnas varje måndag hela sommaren här i vår stad. Roligt att strosa omkring och titta och mittiallt hittar man något som man inte visste att man behövde. Jag vill inte heller ha något trasigt så jag kollar mycket noga.

Ha en skön dag!
kram

Anonym sa...

JA det är lite jobbigt med den tryckande värmen som är.
Det kan bara vara kul att gå och titta på loppisar.
HA det gott
kram Farmors pyssel

Unknown sa...

Åhå, såna krukor hade vi när jag var liten... undra vart de tog vägen?
Jag tycker du ska unna dig de lata dagarna! :D
Må gott!
Kram Allis

Lövkojan sa...

Vet inget om krukan men vackert mönster är det!

Ja lite loppisfynd piggar ju upp :)

Ha det fint, kram Marie-Louise

LyckligaPraliner sa...

Tror att vi hade såna krukor hemma när jag var liten. Vad synd att de var i dåligt skick. De små blommorna du visar är så söta. Ser ut som vallmo. En del kallar dem fjällvallmo. Oj, vad jag fick barndomsminnen nu :)