25 maj 2011

Tomater, violer och kjolskydd...


Tomaterna är planterade i sina krukor och vi hoppas på en RIK skörd av små härliga körsbärstomater...


Nedanför på gräsmattan blommar små violer - troligen på rymmen från mina pottor...

Brukar varje vår sätta penséer i en kruka och misstänker att dessa har fröat av sig...


Lär inte få lov att växa där nere så länge...

Snart kommer stora, stygga gräsklipparen utan pardon...

(Hade det varit jag som kört, så hade det blivit en runda runt om dem...!)


Hittade detta fina kort på okänd dam!

Kolla in kjolskyddet på cykeln!

Nostalgi!





3 kommentarer:

4U2 sa...

Hämtade hem mina pelargonsticklingar och ... de är verkligen små :( Får hoppas de växer till sig!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Jag har totalt glömt bort att plantera tomater i år..såå jag får allt ta mig ut och köpa ett par..för det är ju såå ljuvligt med solvarma tomater!!

Kramis Sanne

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, du måste rädda dom fina violerna! Ingen får klippa av dom, dom är ju ljuvliga.
Agneta kram