18 mars 2011

Boksortering




Igår skrev jag om solsken - idag är världen vit...

Än är det väl inte april...?

Får bli mera inomhusjobb, tur att massor av sådant finns att tillgå...!

Håller bland annat på att sortera bland mina böcker...

Då ett helt gammalt hus ska rymmas ut och delas upp så får det lätt konsekvenser...

Det sprider sig!!

För att få plats med och kunna ta till vara de saker som jag vill ta hem, så måste det röjas i mitt eget hem...

Och på något vis så är det enklare när man kommer in i ett visst "röjar-flyt"...

Så det gäller att passa på...

Det flytet inställer sig inte så speciellt ofta här!

Så nu åker här romaner, kokböcker, databöcker...

Ska ta dem till kyrkans loppis - tycker att det är ett ställe där det känns bra att lämna saker...

Viktigt att det gör det, gillar inte idrottsföreningens sätt att samla till sin sommarloppmarknad - de trycker in alla saker i ett gammalt uthus (gärna ett helt år i förväg) och det som inte blir sålt på stora Loppmarknadsdagen eldas upp...

Nej usch, det blir kyrkan för min del!

Fast några av mina böcker är faktiskt så fina så att man kanske skulle försöka sälja dem på Tradera...?

Brukar du sälja där?

7 kommentarer:

4U2 sa...

Städa, nej det gillar inte jag ;)!
Vet att det kostar mycket med portot att sälja böcker på Tradera, har köpt några där men den som säljer får väldigt lite i handen.

Marie sa...

Har svårt att göra mig av med böcker, men eftersom vi nu ska flytta om några månader så måste jag nog också röja lite här hemma. Kram och lycka till. (och så kommer våren, det vet jag med bestämdhet)

Lisbet sa...

Jag har inte sålt på tradera. Jo, en gång på något liknande. Fick inte sålt lexikonen. Men visst kan du väl försöka? Jag tror nog att det är ett bra sätt, det har jag hört!

Ett bra beslut att ge till kyrkan. Jag brukar föra till åldringsvännerna eller något liknande. Eller då jag har tid ställer jag till ett eget bord i loppis!

Ha en fin helg!

kram

Åsa! sa...

Tänk att vi pratade om det idag, vart ska man göra med alla dessa böcker!!!

Farfars stuga sa...

När väl rensarlusten innfinner sig brukar det gå undan.
Jag har rensat så mycket böcker när jag städade ur mitt föräldrahem å av bara farten blev det storrensning här hemma också sen.
Nu finns det fler områden som borde få en omgång dock.

Kram Cia

Myricas Farmor sa...

Nej jag har inte sålt böcker men väl köpt, det blir lite dyrt med portot, för böcker är tunga.
Annars så försök på din blogg.
HA det gott
kram

Mia sa...

Jag har haft dårlig tid i det sista märker jag, har jag bommat något, ska du flytta?
Böcker har jag massor av, älskar böcker, men jag räknar med att porto blir dyrt och inte många vill betala mycket för begagnat.. Men jag brukar handla många på loppisar faktiskt.
Vår hos dig alltså, här ligger snön fortfarande tjock, men den har sjunkit lite..