19 maj 2010

Tekniska frågor...




Har fixat till en liten blå bård vid kanten på bloggen!

Blå rosor.


Eller fixat och fixat, det var ju bara att hämta hos Backgroundfairy.com!
Och eftersom min blogg har två kolumner så trodde jag att det var den typen av bakgrund som jag skulle söka efter...

Men det gick inte!!

En annan har ju försökt att trixa lite på egen hand. Har ändrat så att det blev lite bredare plats att skriva inläggen på och även ökat mellanrummet mot kolumnen till höger. 

Så tvåkolumnsbakgrunden passade inte alls hos mig! Text och rosenbakgrunden gick ihop och blandades samman. 

Testade då med den bakgrunden som ska vara till 3 kolumnen. 
Det blev mycket bättre! 
En smal remsa med blåa rosor vid kanten - precis som jag ville ha det!
Nu får vi se hur länge det får se ut så här...





Hur gör ni, använder ni den "nya" mallen att skriva inlägg i?

Själv har jag aldrig blivit riktigt kompis med den! Har prövat, men trivdes inte så bra så jag bytte tillbaka igen...

Just nu testar jag återigen den "nya" modellen, men åsikten är fortfarande den samma...

Och nu trasslar teckenstorleken också...

Så nu byter jag absolut tillbaka!!



5 kommentarer:

Unknown sa...

Hej tjejen! Så fint du har fixat på din blogg med de underbara blå rosorna!
Har själv försökt att fixa och trixa med bloggen men jag håller med dig det är inte lika lätt att få det bra som det kan verka ;))

Fågel Blå sa...

Gokväll!
Underbar bild, och vad fint du fixat till det i kanterna!
Kram Kathrine

Twyla and Lindsey sa...

Hello! I just discovered your blog and I love it! It's so beautiful. Have a nice day! Twyla

~ Hennes Rum ~ sa...

Hmm...jag ser inga blå rosor alls...!?
Har jag så uppförstorat på min skärm, eller vad kan det nu månntro bero på...*kliar mig i dom långa silvriga*

Jag tycker i alla fall att du är jätteduktig!
Själv kan jag absolut ingenting om sånt, och törs inte ens prova ;*)

Lisbet sa...

Hej!
Tack för infon om kameran! Jag minns inte riktigt vad och hur jag gjorde med min sida, den får vara som den är nu tills det blir lite ledighet.
Du har i alla fall gjort riktigt fint här!
Läste vad du skrev tidigare... om det där att arbeta mindre på en plats och kanske ha flera små arbeten... Vore roligt att pröva på!