07 januari 2010

Snöfotografering!


Länge sedan vi hade snö som låg kvar så här många dagar! Inte vanligt i dessa trakter, där det brukar snöa ena dagen och töa nästa.

Inatt har det varit nere och vänt på ca - 12, inte mycket att komma med om man jämför med andra delar av landet. Har ju varit helt otroligt kallt på vissa håll! Den sibiriska vintern har förirrat sig hit och blåser med sin kalla andedräkt över Norden.




Kul i alla fall att få komma ut och plåta lite snöiga bilder. "Snöblommor" kan vara lika vackra som vanliga blommor!

10 kommentarer:

Åsa sa...

Otroligt vilken vinter vi har! Det är så vackert ute så jag får nästan ont i magen.

AkH sa...

Vilken härlig bild. Ja, vilken underbar vinter med snö! Man får passa på att njuta av denna vita och kalla vinter när man inte är van vid det!
Kram Anna-Karin
hemochting

Mimmi sa...

Vilka vackra vinter bilder du har tagit :) jag ser att vi har samma smak :D' Visst är det härligt med vinter och snö ..men nu har vi haft runt 20 minus ett tag nu och jag vill ha det lite mindre kallt :)
ha en fin kväll :)

Maria sa...

Vackra bilder! Här är det sibiriskt kallt, minus 32 igår och idag bara minus 30...=)

Sari sa...

Ja, vilken vinter!!! Massor med snö och sååå kallt. Lite väl kallt.......!
Vackra vinterbilder du tagit!

Ha en fin helg!
Sari

Unknown sa...

Det är faktiskt lite ovanligt att det är så kallt söder över. Här i helsingborg hade vi -15 grader i morse, och det är ovanligt.Men det är mysigt med lite snö för en gångs skull, som lyser upp tillvaron och gnistrar som glitter när solen skiner på det.
Vilken fin blogg du har!Full av härliga foton på blommor.Du tar jättefina kort!:-)Man blir glad av att titta in här. Känns friskt och fräscht!
Tack för din söta hälsning i min blogg. Den blev jag glad för.
Önskar dig en riktigt fin fortsättning på helgen!
/Kram Karin

Huset vid ån sa...

Jag håller med dig...En frostig blomma är minst lika fin! Härliga bilder du tagit! Kramis Therese

Huset vid ån sa...

Åh, nu fick jag njuta av dina fina bilder en gång till....Önskar dig en skön söndag! Kram Therese

Änglarnas hus sa...

Ja snöblommor kan vara riktigt vackra..själv flyr jag helst kylan..men i sommarvärmen kan det vara svalkande att titta på dessa bilder!! :)

Kramis ifrån Sanne..

Marie sa...

Underbara vackra snöbilder och minus 12 grader låter lagom tycker jag. Kram