01 december 2009

Adventstid




Nu viker novembermörkret för adventstidens ljus och förväntan. Tiden fram till jul går så fort och ska rymma så mycket. Där ska finnas plats i kalendern för julfester och luciatåg, för pyssel och matlagning, för julgranshuggning och pyntning.

Men det viktigast är kanske ändå att hinna ta det lugnt, att sätta sig ner och se på adventsljusets låga, se stjärnan som lyser i fönstret och känna ro och frid. Känna tillit till att detta kommer att bli en underbar jul!

Även om du inte hinner gå på alla julfester och städa i alla hörn!

5 kommentarer:

promenader på landet sa...

Låter som du hittat julfrid, skönt! Stor kram från Maria

Marie sa...

Kloka ord. Ska verkligen leva efter mottot "mindre stress, mera ro" Kram

Sari sa...

Hej!
Vad kul att du vill vara med i min lilla utlottning!
Lycka till!
/Sari

Mia sa...

Julfester, det får jag alltid plats med, men julstädningen, hm, granen brukar ju barra så där vid nyttår, så när den slängs ut kommer den stora städningen. Före jul är bortkastat! Snacka om lat husmor jag är ...

Åsa! sa...

Så kloka ord! Jag ska bära med mig dom!