17 oktober 2009

Lördagstankar




I dag på morgonen städade jag av altanen, tömde byttor, fällde ihop trädgårdsmöblerna och sopade av golvet. Kvar står bara den lilla rosen och en rosmarinplanta. Lämnade också en av de lite större krukorna stående med jord i. Är så bra att ha framåt jul, om man vill ha fururis på trappan. Bara att sticka ner i jorden, står mycket stadigare så!

I går kom den första snön här, föll tung och blöt större delen av förmiddagen. Tidigt för att vara på dessa breddgrader! Men den hann knappt lägga sig, förrän den försvann igen.

Fick ett mejl idag från biblioteket - en övertidsvarning. Mina låneböcker är på väg att gå ut! Måste gå in och förlänga, bra att kunna göra det via nätet numera.

Får inte min kamera att funka idag, eller rättare sagt överföringen mellan kamera och dator. Hade annars tänkt att visa en bild på den fina boken "Café Trädgårdslyckan" som jag fick häromdagen av "Vårt lilla röda hus". En riktig "feel good bok" som man nästan får hejda sig för att inte läsa ut för fort. Vill ju gärna njuta när man hittat något bra att läsa!

Alla läxor är gjorda inför nästa vecka och den här helgen är jag LEDIG!!

4 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vill bara önska dig en riktigt skön helg! Stor kram från Maria

AkH sa...

Vad härligt att få det städat inför vintern. Snö redan,ja här har den inte kommit än i alla fall- bor i Göteborgstrakten. Ha en fortsatt skön helg!
Anna-karin
livetharochnu-akh

Marie//Tekla Maräng sa...

Skönt när man har höststädat färdigt utomhus.
Ska titta mig mer runt i kring här hos dig, men det jag har hunnit se gillar jag.
Roligt att du skrev inne hos mig så att jag hittade hit.
Ha det gott!

Anonym sa...

God morgon!

Så roligt att du kikade in hos mig :) och tack snälla för tipset om snarksprayen, den ska jag absolut tipsa min sambo om för de där plåstren han köpte hjälpte inte ett dugg.

Vilken fin blogg du har och många vackra foton på blommor :)

Önskar dig en skön och mysig söndag.
Kram Åsa