27 augusti 2009

Plugga igen

Jag har börjat plugga igen. Läser data för att få papper på mina kunskaper. Har lärt mig en del på egen hand och testat mig fram, men betygsmässigt så har jag endast 50 p datorkunskap genom min yrkesutbildning.
Tycker att tiden är mogen att se om mina kunskaper håller måttet, om de är någonting värda.

Hittills känns det helt ok. Det har varit mycket information vid de två tillfällen som kursen hållits. Det enda negativa är att det blir mycket körande, har ca 4 mil fram och tillbaka. Varje kurstillfälle är inte mer än högst två timmar, resten ska läsas hemma. Men jag ska inte klaga, många kör betydligt mer varje dag till arbetet. En annan är ju van att cykla till jobbet på några minuter!

Varje år när hösten kommer droppar alla broschyrer från studieförbunden ner. Tycker alltid att där är många lockande kurser, men blir aldrig färdig att gå någon.

Men nu ska jag alltså läsa data, en kurs inom kommunens vuxenutbildning. Och som en lärare sa ”Visst är det kul att lära sig nya saker, det borde man aldrig sluta med.”

1 kommentar:

Maria sa...

Jag kan känna sug efter att gå kurser, men just nu är det lite fullt i livet. Men sedan då ska jag läsa något bara för skojs skull...